Interior Design Majors - Home Decorating Tips

How To Hire And Electrician
An electrician is someone who specializes in the wiring and repair of electrical mechanisms. Most people will rarely need the services of an electrician, but when it is necessary choosing the right one is very important. For home use, electricians are typically needed to r...
Share interior design & decorating tips.  


Menghilangkan Bau Busuk Selepas 'Melabur'
Date: 2006/07/03 21:31 By: Busyuk Status: Visitor  
 
ada tak petua ke... teknologi ke... utk mengatasi masalah di atas...

yg saya tahu:

i. Pakai pewangi elektronik mcm dlm hospital. Sembur every 2 hours.
ii. Letak good ventilation... pasang kipas mcm hood dapur..? (Mahal ke kaedah ni?)

Masalah terutamanya kalau rumah apartment kecik... kena pulak lepas makan petai... fuiii.. semerbak...
The administrator has disabled public write access.

membasuh bilik air selalu
Date: 2006/07/06 19:21 By: babymaria Status: Visitor  
 
basuh lah bilik air anda selalu...
letakkan pokok2 kecil n pewangi supaya tidak berbau
bila selesai melabur...
The administrator has disabled public write access.

Re:membasuh bilik air selalu
Date: 2007/02/21 01:16 By: ucu_niza Status: User  
 
Flat

Posts: 5
graphgraph
Yang sebetulnya, sebelum kita beli rumah atau buat rumah, pastikan sistem pengudaraan bilik air berfungsi dengan betul. cam kat umah sy, bapak sy buatkan ruang supaya udara busuk leh keluar. So, lepas aktiviti 'termenung' tu, xder la hidung kita kembang-kempis jer duk tahan bau. Bila sistem pengudaraan baik, maka bau busuk pun hilang.
The administrator has disabled public write access.

Re:membasuh bilik air selalu
Date: 2007/02/23 22:47 By: puteri Status: User  
 
Pondok

Posts: 4
graphgraph
betul, sistem pengudaraan tu yg penting..

tp kalau bilik air di tengah rumah (tak ada tingkap) macam mana ya?? any idea??
The administrator has disabled public write access.

Re:membasuh bilik air selalu
Date: 2007/03/17 02:13 By: whose91199 Status: User  
 
Flat

Posts: 6
graphgraph
Biasanya semua tandas mesti ada satu salur atas bumbung dan ada satu tingkap kecil. Letakkanlah satu kipas ventilator kat tingkap keciltu. Sambungkan wire dengan suis lampu. Memang nyaman dan bilik air pun cepat kering.
The administrator has disabled public write access.

Re:membasuh bilik air selalu
Date: 2007/08/06 00:22 By: afliessa Status: User  
 
Pondok

Posts: 2
graphgraph
bagi sya..letak exzos fan pun dah ok..tambah kan plak dgn sedikit pewangi..dan 1lg tip utk kurang berbau semasa "melabur"

a)lepas je terangan yg pr1 tu terus je flush..n xpyhla nk tggu semua abis n termenung je baru nak flush tentu bnda tu kuat berbau..lps tu smbg blk dan berikutnya..
The administrator has disabled public write access.


MyRumah.net is your source of ideas to decorate your home, living room, bedroom,
dining room, bathroom, home office, garden & every corners of your house.